Når ord baner vej – fra kamp til relation

Når myndigheds-rollen bliver myndigheds-klemmen

Formålet med kurset er:
At klæde dig på som myndighedsperson til at kunne navigere i et minefelt fyldt med kvalitetsnormer, rettighedskrav, jobfastholdelse, hensyn til organisationen, ønsket om kvalificeret sagsbehandling og de frustrationer, der kan opstå i denne balancering af hensyn.

Kurset er for dig, der:

  • gerne vil arbejde både kvalificeret og effektivt
  • gerne vil lytte, så borgeren føler sig hørt og så du samtidig bevarer din faglighed
  • ønsker at vække din klients interesse for samarbejde
  • er træt af blive beskyldt for at være uforstående
  • er frustreret over at blive skældt ud
  • er ivrig efter at skabe ligeværdig kontakt

Efter kurset er du i stand til kommunikere på måder, hvor:

  • du bliver mere produktiv
  • du bliver I stand til at overholde regler uden at anvende magt
  • du bliver klædt på til at lytte så borgeren oplever sig hørt
  • du bliver I stand til at motivere i stedet for at sanktionere
  • du får større arbejdsglæde
  • du mindsker faren for stress
  • du kan vælge en kvalitativ løsning
  • borgeren/klient bliver mere interesseret i selv at tage ansvar

Kurset er for dig, der har myndighedsansvar: Socialrådgiver/sagsbehandler, virksomhedskonsulent og lignende stillinger i kommuner og jobcentre og jobkonsulent i a-kasse.

  • Kurset giver dig redskaber til:
  • At skabe en god relation
  • Holde din egen banehalvdel
  • At kunne lytte, før du taler
  • At kunne understøtte din autoritet

Form:
Der veksles mellem oplæg, øvelser og dialog. Teori og praksis integreres i undervisningen
således, at kurset får et logisk og sammenhængende forløb. Du vil i løbet af kurset få
mulighed for at deltage i øvelser med feedback.

Kurset tilpasses efter aftale.

Kontakt for tilbud på tlf. +45 40448266

gbc@proflexion.dk

 

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *